Čipka, drugo tkanje: V iskanju tišine
Čipka, drugo tkanje: V iskanju tišine
Premiera
Čipka, drugo tkanje: V iskanju tišine nadaljuje kolektivno vozlanje in vezenje. Nastaja na presečišču sodobnega plesa in glasbe ter temelji na soavtorstvu in nedovršnosti. Ustvarja se postopoma, s prepletanjem vseh sodelujočih, ki v nenehno spreminjajočo se obliko avtonomno tkejo svojstvene in raznolike vzorce.
Drugo tkanje Čipke raziskuje temo tišine; ne kot odsotnost glasbe in plesa, temveč kot
občutek miru znotraj akcije. V prvem tkanju je bil poudarek na strunah – linearnih in ostrih zvokih ter napetosti med dvema koncema v iskanju intonacije med polaritetami. V novem poglavju pa Čipka doživlja naravno širitev – iz linije/strune na površino. Površina odpira vrata novim napetostim v prostoru. Napetosti med najmanj tremi točkami, kar je končno vse, kar potrebujemo za opredelitev površine. Raziskuje odnos med ploskvami in vibracijami ter deformacijami njihovih površin, med kožo, tlemi, stenami, diafragmo ali med horizontalno, sagitalno in frontalno ravnino, ki hkrati določajo in delijo prostor na levo in desno, naprej in nazaj, zgoraj in spodaj. Ena od posledic je, da tokrat v ospredje pride bas – val, ki se širi navzven od točke udarca, v vse smeri, skozi nas in vso drugo snov. Drugo tkanje si prizadeva ustvariti atmosfersko ravnovesje, kjer se zdi, kot da si v mirovanju, čeprav je vse v gibanju... v iskanju tišine.
Interdisciplinarni projekt Čipka nosi naslov po okrasni luknjičasti tkanini iz sukanca, sicer pomembnem delu kulturne dediščine številnih svetovnih držav, tudi Slovenije. Navdihuje ga kompleksna kulturna zgodovina čipke, predvsem pa njen nesnovni in nevidni vidik. Vsak čipkarski izdelek namreč odseva razvojno pot ne le svoje, temveč številnih drugih čipkarskih tehnik, v njem se vije zgodovina vplivov in izmenjav neštetih vzorcev in oblik, vanj so vtkani ustvarjalnost njegovih mnogoterih izdelovalcev ter raznovrstni pomeni. Predstavo Čipka, drugo tkanje: V iskanju tišine tkejo štirje plesalci in glasbeniki iz Slovenije, Portugalske in Češke: Gregor Luštek, Kristijan Krajnčan, Eduardo Raon in Kristýna Peldová.
– – –
Gregor Luštek se je rodil leta 1973 v Novem mestu, študiral je na Fakulteti za šport v Ljubljani, igral rokomet, njegovo plesno znanje, pa je skupek različnih plesnih tehnik od baleta do kontaktne improvizacije…. Njegovo osnovno vodilo v izražanju in prepoznavanju je gib, ki temelji na anatomski strukturi telesa. Je mehek in hkrati atletski, fizičen. Ustvarja na področju gledališča in plesa kot plesalec, koreograf in asistent režije, občasno tudi kot igralec. Sodeluje s pomembnimi ustvarjalci sodobno plesne umetnosti doma in v tujini in z domačimi gledališkimi režiserji. V
Kristýna Peldová (*1994), rojena v Karlovych Varech na Češkem, je plesalka, performerka, koreografinja in pedagoginja, ki deluje na področju sodobne umetnosti na Češkem in v Sloveniji. Po študiju na Konservatoriju Duncan Center v Pragi je zaključila dodiplomski študij na Kraljevskem konservatoriju v Antwerpnu (Koninklijk Conservatorium, Antwerpen). Od leta 2017 je članica številnih mednarodnih plesnih skupin, mdr. Spitfire Company (Češka) in predstavi Constellations I. Before I Say Yes in Constellations II. Time for Sharing. Od istega leta je aktivna tudi v Sloveniji, kjer je soustvarila veliko projektov in nastopila v njih: Chorus v režiji Žigana Krajnčana. Zanjo je ples prostor, kjer lahko kot performerka in koreografinja izkusi ustvarjalnost v vsej svoji polnosti. Na to metodo gleda, kot na eno izmed možnih poti do pristnega ustvarjalnega potenciala človeške biti.
Kristijan Kranjčan (*1986) se uveljavlja kot eden najvidnejših evropskih umetnikov svoje generacije. Virtuoz tako na violončelu kot na bobnih, skladatelj in filmski ustvarjalec je prejemnik številnih nagrad na vseh področjih svojega ustvarjanja. S soloprojektom DrummingCellist je izdal štiri albume. Na zadnjem albumu Zabučale gore (2022) je s sodobnim pogledom poustvaril slovensko ljudsko glasbo. Sodeloval je pri 52 albumih in koncertiral v več kot 25 državah v Evropi, ZDA, Aziji, Indoneziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki ter ustvaril glasbo za več filmskih, gledaliških, interdisciplinarnih in plesnih projektov.
Eduardo Raon je portugalski klasično izobražen harfist, skladatelj in oblikovalec zvoka, ki živi v Ljubljani. Ob mednarodnem udejstvovanju deluje tudi v Sloveniji. Ustvarja sodobno in improvizirano glasbo in se pri tem igra s kalajdoskopom etno, noise, pop, retro, rock, ambient in elektronske glasbe. Sodeloval je z glasbeniki in zasedbami: I-Wolf, Powertrio, Turbamulta, Maria João & Mário Laginha, Bypass, Ela Não É Francesa Ele Não É Espanhol, Hipnótica, O Espectáculo d’Ontem, Bratko Bibič, Vid Drašler, Goran Krmac Kvartet, Tomaž Grom. Ustvarja glasbo za številne gledališke predstave in performanse.
« Napovednik|Glasba|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90