CTRL-ART-DEL
CTRL-ART-DEL
Plesni performans
Gyula Cserepes, Tamás Tuza, Luke Thomas Dunne, Ana Štefanec
Vnovična priložnost za ogled performansa, s katerim so Gyula Cserepes, Tamás Tuza, Luke Thomas Dunne in Ana Štefanec navdušili občinstvo na aprilski premieri!
V projektu CTRL-ART-DEL so bili plesalci tedanje zasedbe ansambla EnKnapGroup (konec aprila je skupino zapustil Gyula Cserepes, pridružila pa sta se ji švedska plesalka Ida Hellsten in madžarski plesalec Bence Mezei) postavljeni pred izziv, da se pred novimi projekti z ansamblom in kadrovsko okrepitvijo »ponastavijo«: razdelajo, analizirajo, razdrobijo in ponovno sestavijo svoj plesni izraz. Skupina je v štirih letih obstoja namreč sodelovala s kar 20 različnimi domačimi in mednarodnimi avtorji, ustvarila 13 celovečernih predstav ter se spoznala s heterogenimi koreografskimi procesi in žanri. Avtorji so v ovkiru projekta predelovali pretekle izkušnje, preučevali, kako vidijo sami sebe in svoj umetniški izraz ter pripravili štiri vznemirljiva samostojna kratka dela. Člani EKG pri tem projektu niso le njegovi avtorji, pač pa tudi producenti, odgovorni za organizacijo in izvedbo projekta.
Gyula Cserepes: Prvinsko
Gyula Cserepes se je po sedmih letih delovanja na področju sodobnega plesa in gledališča v projektu vrnil k svojim koreninam, ki so vključevale šest let ukvarjanja z ljudskimi plesi, ter preučeval uporabo njihovih elementov v performativnih umetnostih. To polje je odkrival in odpiral s pomočjo različnih nalog, kot sta hoja in dihanje, ter s pomočjo tolkal.
"Látjátuk feleim szümtükhel, mik vogymuk: isa, por ës homou vogymuk..."
"Poglejte, bratje, z lastnimi očmi, iz česa smo narejeni. Poglejte, kajti le prah in pepel smo ..."
Halotti beszéd és könyörgés – pogrebna pridiga in molitev: najstarejši madžarski rokopis v latinici, ki datira v letih 1192-1195.
»Ritem je prva informacija, ki jo prejmemo, in most, ki nas vodi iz sveta pred rojstvom v svet po njem. V maternici poslušamo bitje materinega srca in pretakanje krvi, čutimo njeno gibanje in poslušamo ritem govora. Vse to je ritem. Ne razumemo, kaj se dogaja, toda čutimo ritem. Ko odraščamo, se morajo milijoni možganskih celic sprožati v ritmični usklajenosti, da bi lahko razumeli dogajanje okrog sebe. Brez senzo-motoričnega sistema se ne bi mogli premikati ali osmišljati sveta. Dejstvo, da lahko vidimo in slišimo, v celoti temelji na ritmu.« Reinhard Flatischler
Avtor in izvajalec_Gyula Cserepes / Oblikovanje luči_Luka Curk
20 min
Tamás Tuza: Motionpicture / Gibljiva slika (delo v nastajanju)
Kako se kot plesalec »ponastaviti«? Tamás pred novimi izzivi analizira pretekle izkušnje z EKG. V plesnem prizoru, izseku dela v nastajanju, gre v »ječo«, ki pa mu ne simbolizira omejitve, pač pa prostor, v katerem reflektira svoje preteklo življenje, v katerem je sicer na enem mestu, namesto razpršen na več projektov naenkrat kot prej, a je tu stoodstotno. Iz procesa izide prenovljen in z novo zavestjo o svojem plesnem telesu in o obvladovanju odrske prisotnosti.
Avtor in izvajalec_Tamás Tuza / Oblikovanje luči_Leon Curk / Glasba_Illegal / Zvok_Omar Ismail
10 min
Luke Thomas Dunne: Tok misli
Pri Luku sta gib in besedilo neločljivo povezana: podobno kot gib so tudi misli lahko zaokrožene, povezane ali prelomljene. »Pogosto pišem, sam zase, spontano in običajno tedaj, ko se me nekaj ali nekdo dotakne. Temu pravim ’pisanja’. V svoji raziskavi sem ta pisanja skušal uskladiti s svojim gibom in zvokom (Woo-D), vse pod načelom improvizacije, pod načelom toka misli.« Luke Thomas Dunne
Nešteto
Ne more mimo naštetega, a obstaja le ena
Več, ne manj kot bi bilo potrebno za met kovanca na dno
Še ena misel gre mimo
Nešteto
Znova in znova, dokler
Si ne zaželi toplega deževnega popoldneva
V šotoru
Nekje južno od
Zadnjega spomina, ki ga je okusil ...
Koncept_Luke Thomas Dunne / Ustvarjalca in izvajalca_Luke Thomas Dunne in Woo-D / Glasba_Woo-D / Tehnična podpora_Luka Curk
15 min
Ana Štefanec: Tvoja zgodba
Anin projekt se je začel v »očiščevanju« tega, kaj jo dela v plesu šibko, in preučevanju, kje je njena plesna moč. Ob ugotovitvi, da že drobni odvečni gibi in detajli spremenijo zaznavanje, jo je nato začelo zanimati, kako lahko občinstvo povsem enake gibalne elemente razume in doživi povsem drugače, če mu avtor ponudi ob tem nasprotne besedne kažipote. Ana se v predstavi poigrava s prehodi iz plusa v minus, z drugačnimi izhodišči na dveh bregovih ter s tem, kako ena sama podrobnost lahko spremeni celoten kontekst in s tem gledalčevo zaznavanje.
Avtorica in izvajalka_Ana Štefanec / Glasba_Marco beltrami, FL Studio 9 – homeless / Kostum_Gea Erjavec / Tehnična podpora: Leon Curk, Omar Ismail
20 min
Trajanje: 100 minut. Predstava ima 15-minutni odmor.
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90