Spremljevalni program ob gostovanju Trisha Brown Dance Company
Spremljevalni program ob gostovanju Trisha Brown Dance Company
Ob sobotnem gostovanju plesnega ansambla Trishe Brown (5. 12. ob 20. uri), ki je zgodovinski trenutek in zadnja priložnost v Evropi za ogled odrskih koreografij Trishe Brown v njihovem izvirnem kontekstu bomo to slovito ikono postmodernega plesa predstavili celostno: s predavanji, pogovori, plesno delavnico in projekcijo njenih zgodnjih del v filmski obliki.
Za sobotno gostovanje Trisha Brown Dance Company v okviru poslovilne turneje skupine z naslovom Proscenium Works (1979-2011) je trenutno na voljo le še nekaj vstopnic!
Na celoten spremljevalni program, z izjemo plesne delavnice, je VSTOP PROST!
PROGRAM
PET, 04. 12. ob 13.00: Plesna delavnica/Masterclass
PET, 04. 12. ob 17.30: Pogovor z Denise Luccioni o Trishi Brown
PET, 04. 12. ob 19.30: Filmi s Trisho Brown: Zgodnja dela Trishe Brown
SOB, 05. 12. ob 18.00: »Kako brati opus Trishe Brown«
SOB, 05. 12. ob 21:30: Pogovor z ustvarjalci
Petek, 4. december ob 13.00
Plesna delavnica/ Masterclass
Ni več na voljo prostih mest.
Dijaški doom Tabor
Petek, 4. december ob 17.30
Pogovor z Denise Luccioni (pogovor vodi: Rok Vevar)
V angleškem jeziku z možnostjo prevoda.
Francoska publicistka Denise Luccioni je ena največjih poznavalk ameriškega postmodernega plesa: koreografov iz kroga Judson Dance Theatre, njihovih glavnih vzornikov (npr. Anne Halprin) in konteksta, v katerem so ustvarili svoja glavna koreografska dela, ter tesna sodelavka Trishe Brown od srede 70. let, ko se je z njo prvič srečala v New Yorku. To je bil čas, ko je Trisha Brown začela razvijati tiste iz serije strukturiranih koreografij, ki so predstavljali elementarne delce njenega odrskega repertoarja. Z Denise Luccioni se bo pogovarjal Rok Vevar.
V angleškem jeziku z možnostjo prevoda.
Petek, 4. december ob 19.30
Filmi s Trisho Brown: Zgodnja dela Trishe Brown
V angleškem jeziku z možnostjo prevoda.
Da bi razumeli koreografsko inženirstvo Trishe Brown, je dobro poznati njena zgodnja dela (1966-1979). V njih Trisha Brown zelo postopno, a z znanstveno sistematičnostjo razvija elementarnost koreografskih principov, ki jih kasneje vstavi in spoji v zelo kompleksen koreografski mehanizem svojih odrskih del (1979-2011). Predstavitev vsake od njenih poglavitnih treh koreografskih serij bo potekala v kronološkem zaporedju, saj je na ta način najbolje viden njihov postopen razvoj. Najprej bodo predstavljena dela s plezalno opremo (equipment pieces), nato dela s postopkom plastenja (accumulation pieces), potem pa še strukturirana dela (structured pieces), s katero Brownova vpelje tudi odprto koreografsko strukturo. Filmi zgodnjih del Trishe Brown so nedvomno eden od najbolj nazornih anatomskih atlasov sodobne koreografske umetnosti.
Plesni podpis Trishe Brown (Trisha Brown’s Dancing Signature):
Watermotor (1979), rež. Babette Mangolte
Koreografije s plezalno opremo (Equipment pieces):
Man Walking Down The Side of A Building (1970)
Floor of The Forest (1970)
Leaning Duets (1970)
Walking On The Wall (1971)
Spiral (1974)
Koreografije s plastenjem (Accumulation pieces):
Accumulation (1971)
Primary Accumulation (1972)
Group Primary Accumulation (1973)
Accumulation With Talking Plus Watermotor (1979)
Strukturirane koreografije (Structured pieces):
Structured Pieces II (1974)
Strucured Pieces III (1975)
Spanish Dance (1976)
Strukturirani prostor (Structured space):
Locus (1975)
Struktura: naloga (odprto delo) (Structure: task - open work):
Line Up (1976)
Sobota, 5. december ob 18.00
"Kako brati opus Trishe Brown" (predava: Rok Vevar)
Predavanje Kako brati opus Trishe Brown se bo osredotočilo na kontekst, ki je opravil prelom z ameriškim plesnim modernizmom (Graham, Humphrey, Limón, Cunningham) in sodobni ples pripeljal do faze, ko so ga koreografi (Brown, Paxton, Rainer, Forti, Childs idr.) skupaj s skladateljskim krogom Johna Cagea začeli razstavljati na njegove elementarne delce in skeptično pristopati k vsemu, kar je na prehodu iz 50. v 60. leta pomenil ameriški plesni akademizem. To je bilo pogojeno z umetniškimi, kulturnimi, pa tudi ekonomskimi in političnimi spremembami, predvsem pa s kritiko institucij. Predavatelj bo opravil anatomsko analizo ameriškega postmodernega plesa 60. in 70. let, analizo opusa Trishe Brown ter pregledal posledice in vplive, ki so se sedimentirali v nadaljnjih sodobno-plesnih paradigmah v ZDA in Evropi. S posebnim poudarkom se bo predavanje lotilo koreografij, ki jih bo Trisha Brown Dance Company odplesala pred ljubljanskim občinstvom.
Sobota, 5. december ob 21.30
Pogovor z ustvarjalci (pogovor vodita: Denise Luccioni in Rok Vevar)
V angleškem jeziku z možnostjo prevoda.
Pogovor z ustvarjalci po predstavi se bo osredotočil na izkustveno plat ustvarjanja in poustvarjanja koreografskih del, ki jih bo Trisha Brown Dance Company predstavila ljubljanskemu občinstvu. Na pogovoru bodo ustvarjalci govorili o studijskem delu s Trisho Brown, o njenih koreografskih metodah, principih, načinih montaže in memoriranja koreografskih partitur, hkrati pa bodo predstavili tudi načine, kako se bo koreografsko delo Trishe Brown nadaljevalo in ohranjalo po razpustitvi plesne skupine. Nastop plesne skupine Trishe Brown v Španskih borcih bo namreč zadnji v Evropi. Z ustvarjalci se bosta pogovarjala Denise Luccioni in Rok Vevar.
*Francoska publicistka Denise Luccioni je ena največjih poznavalk ameriškega postmodernega plesa: koreografov iz kroga Judson Dance Theatre, njihovih glavnih vzornikov (npr. Anne Halprin) in konteksta, v katerem so ustvarili svoja glavna koreografska dela, ter tesna sodelavka Trishe Brown od srede 70. let, ko se je z njo prvič srečala v New Yorku. To je bil čas, ko je Trisha Brown začela razvijati tiste iz serije strukturiranih koreografij, ki so predstavljali elementarne delce njenega odrskega repertoarja. Z Denise Luccioni se bo pogovarjal Rok Vevar.
**Publicist in kritik Rok Vevar je zrežiral tri gledališke predstave, kot dramaturg je sodeloval pri več plesnih predstavah plesnih in kot mentor – dramaturg sodeloval s študenti v programu Nomad Dance Academy. Je iniciator in kurator plesnega festivala Ukrep ter Šole ustvarjalne kritike. Je asistent na oddelku za dramaturgijo na AGRFT, predavatelj na Plesni akademiji v Ljubljani in ustanovitelj Začasnega slovenskega plesnega arhiva.
« Napovednik|Humanistika|Izobraževanje|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90