20th Century Fog - Megla stoletja
20th Century Fog - Megla stoletja
Gledališka plesna predstava
Že iz časa modernizma velja, da gledališki dogodek lahko vznikne iz česar koli – tudi iz telefonskega imenika. Dvajseto stoletje je neke vrste telefonski imenik, samo da večina številk že zvoni v prazno. Skoraj nihče se ne javi več. Stvari se počasi meglijo. A prostori, kjer v prazno zvoni naša radovednost, niso mrtvi arhivi. Nasprotno. So žive slike spominov na prihodnost, ki konstituirajo sodobnega človeka.
Dvajseto stoletje je čas erupcije novih umetniških praks, iskanja novih tehnologij; hkrati gre za najbolj krvavo obdobje v zgodovini človeštva. Gledališka plesna predstava 20th Century Fog – Megla stoletja raziskuje ta paradoks in uprizarja nekatere poudarke, ki jih najde v razmerju med komercialnim in angažiranim, stvarnim in abstraktnim, plesom in filmom – med kulturo in barbarstvom.
(Matjaž Zupančič)
____________________________
"V perfektni izvedbi plesalcev se v kronološkem sosledju poigrava s podobami monumentalnega ...Vsak pomen, ki se v predstavi vzpostavi, v trenutku, ko ga gledalec prepozna, avtor zvrne, pogled nanj zamegli... Predstava 20th Century Fog – Megla stoletja se začne z monumentalnimi podobami človeške figure na piedestalu in se v logičnem loku konča s podobami golih ljudi na odru ter v ukvarjanju s kolektivnim telesom in umom dosega epske razsežnosti. Koreografijo Sinje Ožbolt, ples EnKnapGroup ter izrazito video in vizualno podobo Luka Umeka, Vadima Fiškina in Mirana Moharja podpirata svetlobno oblikovanje Jaka Šimenca in močna ritmična zvočna struktura Vanje Novaka, ki spominja na estetiko Laibacha, vendar vseskozi v smeri ciljnega smisla in produkcije pomenov. "
(Radio Slovenija 1, Petra Tanko)
____________________________
Dramatik, režiser in pisatelj Matjaž Zupančič je po diplomi na AGRFT nadaljeval študij režije v Londonu. V 1980. letih je vodil Eksperimentalno gledališče Glej. Od leta 1981 deluje kot gledališki ustvarjalec doma in v tujini, njegov umetniški opus obsega več kot šestdeset enot. Njegov temelj so gledališke režije, ki jih je večkrat povezal s pisanjem izvirne dramatike. Z režijami tujih in lastnih besedil mu je uspel prodor na prestižne evropske gledališke festivale in odre (Jugoslavija s svetom, Bonnski bienale, Avignon, Institute of Contemporary Arts, Ex Ponto, Sterijno pozorje itd.) za svoje delo je prejel številne domače in mednarodne nagrade in priznanja, med drugim je petkratni dobitnik Grumove nagrade. Od začetka devetdesetih je profesor gledališke režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo.
Plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja Sinja Ožbolt je študirala dramsko igro na AGRFT, nato (1981 – 83) sodobni ples in koreografijo na londonski šoli za sodobni ples (London Contemporary Dance School). Je ena od ustanovnih članov Plesnega Teatra Ljubljana (PTL). Kot plesalka je največ ustvarjala v plesnogledaliških predstavah Ksenije Hribar. Plesala in koreografirala je v sodobnih plesnih skupinah in gledališčih: PTL, Studio za svobodni ples, EG Glej, SNG Drama Ljubljana, Mestno gledališče ljubljansko, Slovensko mladinsko gledališče, Koreodrama Ljubljana, EPI center. Poučuje na SVŠGL, umetniški gimnaziji, smer sodobni ples. Z dramaturgom in plesnogledališkim esejistom Rokom Vevarjem je umetniški vodja in avtorica UKREP-a, festivala plesnih perspektiv.
Mednarodna skupina EnKnapGroup, ki jo je leta 2007 ustanovil eminenten slovenski koreograf Iztok Kovač, je v tem trenutku edini stalni ansambel za sodobni ples v Sloveniji. Sestava izjemnih plesalcev iz Velike Britanije, Madžarske, Švedske in Slovenije dela pod Kovačevim umetniškim vodstvom z mednarodno priznanimi koreografi in režiserji izrazito raznorodnih estetskih provenienc ter se razvija v prvovrsten plesni ansambel. Od leta 2009 ima EnKnapGroup svoj domicil v Centru kulture Španski borci v ljubljanskih Mostah. V letu 2015 znotraj skupine EnKnapGroup v okviru projekta EKG+, ansambel za sodobni ples, deluje razširjen ansambel osmih plesalcev.
Mednarodno plesno skupino En-Knap je leta 1993 pod okriljem festivala Klapstuk, v belgijskem Leuvenu, ustanovil Iztok Kovač, in jo leto kasneje v Ljubljani legitimiziral kot produkcijski zavod EN-KNAP. Mednarodno uveljavljeni produkcijski zavod je v evropskem prostoru uveljavil lastno estetiko in pritegnil mednarodno mrežo koproducentov. Program zavoda EN-KNAP vse od njegove ustanovitve finančno podpirata tudi Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana – oddelek za kulturo. Od leta 2009 zavod upravlja Center kulture Španski borci v ljubljanskih Mostah.
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90