Oblikovanje zvoka, dramaturgija zvoka ter video in film
Oblikovanje zvoka, dramaturgija zvoka ter video in film
Delavnica
DELAVNICA: Oblikovanje zvoka, dramaturgija zvoka ter video in film
Charo Calvo bo predstavila, kako ustvarja z zvokom in glasbo v odnosu do slike in filmske naracije, posebej z plesnim videom. Predstavila bo vlogo zvoka pri dramaturgiji plesa in plesnega videa, obdelavo naravnih zvokov, notranje gibanje zvoka in njegovo prostorsko projekcijo, kinetično energijo zvoka/telesno kinetično energijo, zvočne podobe, mentalne podobe, ki jih sproža določen zvok ter njegov vpliv na odrske akcije. Izseki filmov, analiza kratkih sekvenc in praktičen prikaz obdelave in manipulacije zvoka bodo slušateljem dali širšo perspektivo o možnosti kreativne rabe zvoka v filmskem mediju. Charo bo predstavila tudi svoje izkušnje s skupnim ustvarjanjem s koreografom Wimom Vandekeybusom (Ultima Vez), s katerim sodeluje že 25 let, najprej kot plesalka, nato kot oblikovalka zvoka.
Izraz oblikovanje zvoka zajema idejo, da zvok, ki ga slišimo pri filmu, instalaciji ali predstavi, ni le "posnet", zabeležen, zmontiran in sestavljen. Zato mora obstajati oseba, ki je odgovorna za celostno oblikovanje zvočnega zapisa - oblikovalec zvoka. Ta oseba ali več oseb sestavi različne plasti zvoka, od ambientalnih zvokov do glasbe, v estetsko in slogovno primerni obliki. V najboljšem primeru proces poteka v sodelovanju z režiserjem. Dobro poznavanje zvočnega jezika - sposobnost opisovanja načina, kako zvok zaznavamo, razlikovanja med različnimi načini poslušanja (vzročno, reducirano, figuratino) ..., pomaga pri snovanju ustrezne zvočne podobe posameznega projekta. Elektroakustična glasba je razvila zelo uporabna orodja za ustvarjanje zvoka. Obravnavali bomo različne vrste filma in videa s poudarkom na plesnem filmu.
Delavnica poteka od 15.30 do 19.00.
Predstavo Wima Vandekeybusa What the Body Does Not Remember si lahko ogledate 25. in 26. maja v Španskih borcih.
Charo Calvo
Charo Calvo je študirala na madridski univerzi Universidad Autonoma de Madrid, kjer je bila dejavna članica univerzitetne gledališke skupine ter po nepričakovani delavnici, ki jo je leta 1980 v Madridu vodila legendarna ameriška plesalka Martha Graham, postala plesalka.
Leta 1987 je prispela v Bruselj in postala ustanovna članica plesne skupine Ultima Vez pod umetniškim vodstvom Wima Vandekeybuas pri prvi predstavi ‘What the body does not remember’. Njuno sodelovanje je trajalo štiri leta, sodelovala je tudi na mednarodni turneji ter plesala v štirih novih predstavah in plesnem videu ‘Roseland’.
Leta 1992 se je iz plesa preusmerila v študij elektroakustične kompozicije na konservatoriju de Mons, kjer je leta 1999 diplomirala z odliko. Udeležila se je številnih delavnic elektronske glasbe v Parizu in Antwerpnu.
Odtlej je kot skladateljica in oblikovalka zvoka sodelovala s številnimi belgijskimi ter mednarodnimi plesnimi in gledališkimi skupinami, kot so Ultima Vez, Les Ballets Cde la B, Janom Fabrom Troubleyn, De Roovers, Haugen Productions na Norveškem, Lotte van den Berg na Nizemskem, Iztokom Kovačem idr.
Njeno glasbeno ustvarjanje za film ter oblikovanje zvoka se je začelo leta 1997 s 16-mm filmom, ki sta ga režirala Jan Fabre in Wim Vandekeybus: »Body, body in the wall«. Je dejavna ustvarjalka na področju belgijskega filma, med njenimi zadnjimi deli sta Antwerp Central (29. FIFA, Grand Prix v Montréalu) v režiji Petar Krugerja in Monkey Sandwich Wima Vandekeybusa, ki je bil leta 2011 predstavljen na Filmskem festivalu v Benetkah.
Na konservatoriju Mons predava Kompozicijo zadnjima dvema letnikoma magistrskega študija oblikovanja zvoka. Od leta 2001 je gostujoča predavateljica na Rits Hogeschool pri predmetu Ustvarjanje zvoka za študente zadnjega letnika študija zvoka, montaže in dokumentarnega filma. Vodi tudi delavnico Zvok in glasba za študente filma, svobodnih umetnosti, fotografije in animacije na visoki šoli za umetnost St Lukas Kunst Hogeschool.
Preteklo leto se je njeno ustvarjanje usmerilo v novo smer, in sicer vizualne kreacije in avdiovizualne instalacije, kjer ustvarja tudi video. To pot bo nadaljevala, vendar ob tem obenem ne pozabila na odrska dela.
« Napovednik|Glasba|Izobraževanje|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90