Posnemi v gibanju

Posnemi v gibanju
Sklop izobraževalnih predavanj s praktično delavnico
Tokratno praktično delavnico, ki zaokroža in nadgrajuje doslej izvedeni sklop izobraževalnih predavanj, bo vodil režiser Sašo Pogoršek, ki je skupaj s koreografom Iztokom Kovačem ustvaril nekaj kultnih plesnih filmov, kot sta Dom Svobode in Vrtoglavi Ptič.
Pridobljena znanja bodo tečajniki uporabili v realizaciji samostojnega plesnega filma. Tečajniki bodo svoj film posneli bodisi s fotoaparati ali mobilnih telefoni, poudarek je na dostopnosti orodij za zanimivo filmsko ustvarjanje. Pri postprodukciji bomo uporabili brezplačne programe za obdelavo in montažo gradiva.
Izobraževalna predavanja so že vodili sodelavci revije Ekran in EN-KNAP:
Matic Majcen: Inovativni pristopi k ustvarjanju plesnega videa
Gorazd Trušnovec: Plesni prizori v pripovednem filmu
Matevž Jerman in Juš Premrov: Neodvisna produkcija: kako z iznajdljivostjo, drznostjo in inovativnostjo nadomestiti proračun?
Iztok Kovač: Ples na platnu.
Zaključna predstavitev projekcije nastalih filmov tečajnikov bo 26. maja 2013 ob 21:30 v mali dvorani Španskih borcev v okviru 20. let EN-KNAP.
Informacije: goran.pakozdi@en-knap.com
Podrobne informacije o predavanjih in strokovnih mentorjih (revija Ekran in EN-KNAP):
Matic Majcen
Ustvarjanje plesnega videa je dandanes razširjena dejavnost, a kako vaše plesne elemente posneti drugače in bolje od konkurence? Na predavanju bomo razkrili vrsto inovativnih pristopov pri snemanju plesnega videa ter opredelili dejavnike (pripovedne, estetske, tehnične, distribucijske) na katere je potrebno biti pozoren pri ustvarjanju vašega popolnega izdelka.
Gorazd Trušnovec
Ste se kdaj vprašali, kakšno vlogo imajo plesni prizori v pripovednem filmu? Že ob krajši analizi lahko ugotovimo, da imajo plesni prizori, pa naj se zdijo dramaturško še tako obrobni, v resnici zelo pogosto središčno ali celo prelomno vlogo. Ne glede na to, ali gre za zgodovinsko pripoved ali sodobno dramo. V predavanju se bomo ukvarjali s funkcijo in estetiko plesnih prizorov v pripovednem filmu s konkretnimi primeri tuje (Scorsese, Lynch) in domače (Klopčič, Duletič) kinematografije.
Matevž Jerman in Juš Premrov
Skupaj bova poskusila kar se da izčrpno predstaviti proces in mehanizme neodvisne produkcije, ki mora svoj nizek ali celo neobstoječi proračun znati nadomestiti z iznajdljivostjo, drznostjo ter inovativnostjo. Predavanje bova podkrepila s praktičnimi primeri, predstavila osnove kreativne in tehnične plati tovrstnega udejstvovanja ter udeležence za popotnico opremila z nekaterimi konkretnimi in uporabnimi podatki, ki bodo gotovo olajšali prve korake na poti filmskega ustvarjanja.
Sašo Podgoršek
Ime Sašo Podgoršek je v slovensko javnost treščilo kot meteorit leta 1992, ko je s svojim študentskim kratkim filmom Koza je preživela na mednarodnih festivalih začel pobirati prestižne nagrade. Že takrat je postalo jasno, da gre za ustvarjalca, ki je "native speaker" filmskega jezika. Podgoršek je zrežiral dva uspešna celovečerna igrana filma: Temni angeli usode (1999) in Sladke sanje (2001) ter z njima pobral vrsto domačih in mednarodnih nagrad. Posebno poglavje v Podgorškovem opusu so filmi, ki jih je posnel z Iztokom Kovačem in En-Knapom. Marcel Štefančič Jr. je nekje zapisal, da je posnetek iz Vrtoglavega Ptiča« (1996), ko Kovačev ples na trboveljskem dimniku kamera spremlja iz zraka, najveličastnejši prizor v slovenski kinematografiji. Z En-Knapom je Podgoršek poleg več dokumentarnih posnel naslednje filme: Vrtoglavi Ptič« (1996), Dom Svobode« (2000) in Kaj boš počel, ko prideš ven od tu?« (2006). V njih je razvil posebno abstraktno filmsko govorico, ki ne prevzema zgolj funkcije plesnega arhivarja, ampak s plesom vodi svoj breztežnostni dialog: morda se tu ples in film materializirata na mestu svojih zgodovinskih utopij. (Rok Vevar)
Iztok Kovač
Koreograf, pedagog in plesalec Iztok Kovač je v devetdesetih letih pojem slovenskega sodobnega plesa tako rekoč iz nič umestil v evropski in svetovni kulturni prostor. Pod okriljem festivala Klapstuk je leta 1993 v belgijskem Leuvenu ustanovil mednarodno plesno skupino En-Knap in jo leto kasneje v Ljubljani legitimiziral kot produkcijski zavod EN-KNAP. Po 14 letih projektnega delovanja je leta 2007 ustanovil mednarodno plesno skupino EnKnapGroup, prvi stalni ansambel za sodobni ples pri nas in produkcijo preusmeril na repertoarno delovanje. Dve leti pozneje je Zavod EN-KNAP prevzel vodenje Centra kulture Španski borci, kjer Iztok Kovač kot umetniški vodja izbira domači in mednarodni program. Poleg tridesetih avtorskih projektov, umetniškega vodenja in pedagoškega dela, njegov opus vključuje tudi kinematografijo petih plesnih filmov. V dvajsetletnem intenzivnem delovanju je v evropskem prostoru sodobnega plesa utrdil prepoznavnost lastne estetike in zagotovil zaščitni znak, v katerega kvaliteto že od začetkov vlagajo številni domači in tuji koproducenti. Iztok Kovač je prejemnik številnih najuglednejih domačih in mednarodnih nagrad.
Fotografija iz filma Vrtoglavi Ptič (1997), foto: Žiga Koritnik
« Napovednik|Izobraževanje|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90