Plešoči (p)ogledi
Plešoči (p)ogledi
Oder360
Plešoči (p)ogledi (2023) so potopitvena plesna izkušnja, ki premika meje realnosti in virtualnosti skozi medij VR plesnih filmov. Telo občinstva postane posrednik, ki povezuje virtualni svet, ki ga občinstvo vidi skozi VR naglavno opremo, in fizično realnost, ki jo čuti, sliši in voha. Plesalci v živo izrabljajo prostor okrog VR občinstva, med obojimi vznika interakcija, ki jih veže nase, premošča dve ločeni realnosti in ustvarja resnično transformativno plesno izkušnjo.
Kdo pleše plesalce? Kdo gleda gledalce? Kdo pleše, kdo gleda?
Potopitev v virtualni prostor z naglavnimi prikazovalniki omogoči (p)oglede virtualne, posnete koreografije, obenem onemogoči (p)oglede fizičnega prostora, a razpre virtualne (p)oglede misli in telo v spontamo, fizično koreografijo v prostoru. Interaktivnost med virtualnimi plesalci in fizičnimi gledalci z naglavnimi prikazovalniki se veže na interaktivnost med fizičnimi plesalci in fizičnimi gledalci brez naglavnih prikazovalnikov. Prek interaktivnosti in potopitve vznika iz virtualne, posnete koreografije spontana, fizična koreografija, dejansko hibrid ali sinteza obeh, ki briše mejo plesalec-gledalec.
Občinstvo pleše, a pleše, tako da se mu ples zgodi, ples pleše občinstvo. A še preden pleše občinstvo, plešejo (p)ogledi, tako da prehajajo, uhajajo iz resničnosti v resničnost, iz virtualnosti v dejanskost, telesnost. Plešoči (p)ogledi pogojujejo plešoče občinstvo. Virtualnost ni nasprotje, virtualnost je pogoj. Virtualnost (p)ogledov je realnost onkraj tehnologije. Kaj to govori o tehnologiji? Tehnologija odtuji, kolikor odtuji način, kako se jo rabi. Vsaj ko gre za ’plešoče (p)oglede’, je očitek tehnologiji, da smo zaradi nje ’skupaj sami oz. sami skupaj’, ničen, smo ’skupaj skupaj’. Bližina.
— Dražen Dragojević
Predstava Plešoči (p)ogledi izjemno jasno zazna tisto potezo virtualne resničnosti, ki ljudem sproža največje nezaupanje ali strah: namreč, njeno sofistično zmožnost, da manipulira s pomenom in uvaja občutek lažne svobode (saj prekine vez med vidom in »objektivnim svetom«, s čimer zaustavi prirojeno organsko sintezo našega čutno zaznavnega sistema). Poleg tega, da virtualno tehnologijo uporabi na izjemno izviren način, se dotakne nekaterih intuicij o pojmovanju svobode v kontekstu sodobnega neoliberalizma. V sledeh predstave je moč zaslediti idejo, ki jo v svoji knjigi Psychopolitics razvije filozof Byung-Chul Han: namreč, da »v neoliberalizmu tehnologije moči privzamejo subtilne oblike. Posameznika se ne polastijo neposredno, ampak zagotovijo, da ponotranji odnose moči in jih naknadno interpretira kot svobodo.
— Jaka Bombač, Neodvisni
Večinoma me zanima tehnologija, ki jo imajo ljudje v rokah. To postaja že poklic. Kako tehnologija vpliva na naše življenje, naše odnose? Če v središče postaviš, kaj ljudje uporabljajo, ne kaj vedo, se nenadoma dotakneš drugačnega občinstva. — Fabien Prioville
Fabien Prioville je končal študij na Centre national de danse contemporaine (Cndc) v Angersu. Delal je z Édouardom Lockom in njegovo zasedbo La La La Human Steps v Montrealu, preden se je pridružil Philippu Blanchardu v Stockholmu. Leta 1999 je postal član plesne hiše Tanztheater Wuppertal Pina Bausch in nastopal v repertoarju, na primer, v Cafe Müller. Prav tako je nastopal v filmih, na primer, v Govori z njo (2002) Pedra Almodovarja in v Pini (2011) Wima Wendersa. Od leta 2006 dela kot samostojni plesalec in koreograf, sodeloval je z imeni, kot so Josef Nadj, Davis Freeman, Louise Lecavalier, Shutaro Oku, Hauschka, Tetro+A, Chris Cutler ali Michiel van Erp.
Leta 2010 je ustanovil svojo plesno zasedbo in postal član plesne mreže iDAS NRW. Poslej je ustvaril več kot eno produkcijo na leto in uprizoril večino svojih del v Tanzhaus NRW v Düsseldorfu. Od virtualne resničnosti in sodobnih tehnologij do raziskovanja globoko osebnega in čustvenega tkiva v vseh nas, delo njegove zasedbe obsega različne medije. Večji festivali, kot so Lyon Dance Biennial in Festival Tokyo ali Open Look St. Petersburg, prav tako Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, so sodelovali z zasedbo pri razvoju VR plesnih filmov za prizorišča in festivale.
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90