Set and Reset/Ponastavitev / Farmer Train Swirl - Étude
Set and Reset/Ponastavitev / Farmer Train Swirl - Étude
dvojni plesni večer
Večer bodo otvorili plesalci EN-KNAP Group z delom ikone postmodernega plesa, Trishe Brown, v predelavi legendarnega dela Set and Reset. Predstava sledi kombinaciji geometričnega sloga in fluidnosti gibov, ki je značilna za dela Trishe Brown. Proces poustvarjanja njenih del od plesalcev ne zahteva zgolj zahtevnega obvladovanja Brownovega unikatnega plesnega besedišča, temveč tudi sposobnost improvizacije in ohranjanje sproščenosti v neprestano spreminjajočih se situacijah in odnosih, ki se pojavljajo znotraj skupine plesalcev.
V drugem delu večera v goste prihaja belgijski plesalec in koreograf Cassiel Gaube. Farmer Train Swirl - Étude je delo, ki želi razviti svojevrstno plesno govorico znotraj že obstoječega sloga, pri čemer je ravno raziskovanje njegove kompleksnosti izhodišče za izdelavo osrednje teme same koreografije. Delo je kinetična in subjektivna raziskava plesa House dance - sloga, rojenega v klubih v Chicagu in New Yorku v začetku osemdesetih let.
Kathleen Fisher: "Ustvarjanje predstave Set and Reset / Ponastavitev s skupino EN-KNAP Group mi je bilo v veselje in posebno čast. So izjemna skupina, ki je ne morem primerjati z drugimi. Ko so plesalci spoznali delo, smo ustvarili novo alkimijo klasične koreografije. Upam, da bo to razveselilo tako EN-KNAP kot njihovo občinstvo. Zame je bilo to več kot poustvaritev dela. Z veseljem sem bila del te skupnosti, družine, gledališča in dežele, pa čeprav le za nekaj časa. Vsako od teh kulturnih srečanj sem videla v plesnem gibu. Zahvaljujem se plesalcem EN-KNAP Group, da so plesu vdahnili inteligenco, skrb, dih, strast in moč."
----------------------
Set and Reset/Ponastavitev
trajanje: 25min
Set and Reset (1983) je kultna mojstrovina nedavno preminule ikone postmodernega plesa, slovite ameriške koreografinje in plesalke Trishe Brown. Ustvarjanje te pionirke »čistega giba«, ki je raziskovala elementarno gibanje telesa in ki jo je Trisha koreografirala v sodelovanju z eksperimentalnim vizualnim umetnikom Robertom Rauschenbergom in glasbenico Laurie Anderson, spada med vrhunce ameriške umetnosti 20. stoletja. Predstava Set and Reset/Ponastavitev, ki sloni na izvornem delu, bo pričarala gibalni jezik, v katerem lahko opazujemo dva nasprotujoča si pola - fluidne gibe in nepredvidljivo geometrijo.
V predstavi Set and Reset/Ponastavitev plesalka in plesna pedagoginja Kathleen Fisher, ena izmed ključnih članic skupine Trisha Brown Dance Company, črpa iz materiala originalnega dela in pri tem plesalce spodbuja k uporabi edinstvene metode, ki jo je Trisha uporabljala pri ustvarjanju svojih koreografij. Plesalci, enkrat seznanjeni s plesnim materialom, sledijo metodi, katere cilj je razviti nov ples, brez da bi ob tem izgubili temeljna načela mojstrovine iz 80ih. Izvorno delo, ki sodi v prvi cikel koreografij Trishe Brown namenjenih za veliki oder, za umetnico predstavlja “pravokotni ples, ki se ogiba perifernemu robu odra” in ga je umetnica opisovala: “Po mojem mnenju gre za sistem, ki odpira vrata manjšim plesnim enotam – duetom in triom, ki se odvijajo sredi odra.” Metoda Brownove plesalce spodbuja, da razvijejo oseben odnos do plesnega materiale, ideje, procesa dela in drugih plesalcev, ki rodi nove variacije izvornega dela in unikaten gib, ki pa se marsikje ravna po najintimnejših okoliščinah, ki jih posamezen plesalec prinese v skupino. Kot vedno pri delih Trishe Brown tudi tu plesalci predstavljajo nepogrešljivi del tako kreativnega procesa kot končnega rezultata in vedno je zase trdila, da išče plesalce, ki “imajo sposobnost biti neuravnoteženi, vendar tega ne kažejo navzven”. Ravno ta subtilnost je to, kar tvori jedrno njenih kreacij. Iskanje ravnotežja v prostoru, znotraj sebe in znotraj neprestano spreminjajoče se koreografske matrice in osebnosti, brez da bi ob tem izgubili ukoreninjenost v samem sebi in v svojih dejanjih, je za Kathleen Fisher nekaj, kar se močno sklada z današnjo družbo. Fisherjeva pravi: “Ples je v svoji najboljši obliki mešanica kaosa in reda, preprostosti in večplastnosti, zavezan parametrom in strogim pravilom, vendar vseeno poln svobode in individualnosti. Ples je abstrakten in hkrati razkriva plesalčevo človečnost.”
----------------------
FARMER TRAIN SWIRL - Étude
trajanje: 40min
Hoja, eden temeljnih načinov kako se povezujemo s svetom, je gibanje, ki je globoko vpeto v naš nevro-motorični sistem. V Farmer Train Swirl - Étude avtor Cassiel Gaube takšno gibanje uporabi kot povezavo med nastopajočim in publiko. Sprehajanje se kasneje postopoma začne spreminjati v zapletena ozvezdja korakov, ki razkrivajo široko plesno govorico plesa imenovanega »house dance«. Solo nagovarja idejo, da je »koreografija pogajanje z vzorci, v katerih razmišlja vaše telo« (Jonathan Burrows) in odpira koreografski prostor, v katerem se ena izmed naših najosnovnejših veščin preplete z bogatim leksikonom korakov in gibov iz sveta »house dance« plesa ter s tem ustvarja čisto novo, svojevrstno plesno govorico.
Predstava je rezultat dvoletne raziskave in učenja elementov House dance-a na živahni klubski sceni v Parizu in New Yorku. V jedru te plesne forme, ki je že sama po sebi sinteza drugih plesnih stilov kot so Hip hop, Salsa, Rasta dance in Tap dance, najdemo vzorčenje, prisvajanje in preoblikovanje. Umetnikovo početje tukaj je jasno – ne gre za ustvarjanje ex nihilo, temveč za stvaritev, ki tankočutno krmari in eksperimentira z že znanimi praksami in oblikami, da bi s tem ustvarjala nove.
Gibi in odnosi se prepletajo v bežna ozvezdja in razkrivajo natančno spisan leksikon korakov plesa imenovanega House Dance. Ves čas ob odkrivanju tega svetovno znanega plesa avtor pušča odprt prostor, kjer se lahko zgodi nepričakovano in s tem pojav neke vrste hibridnega plesa. Farmer Train Swirl je študija o preobrazbi in igra na robu prepoznavnosti.
------------
Zaradi zagotavljanja varnosti vse obiskovalce vljudno naprošamo, da dosledno sledijo navodilom, ki jih je pripravil NIJZ. Vsem priporočilom bo pri pripravi dogodka sledil tudi organizator.
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90