VOLITANT / PREDMETENJE
VOLITANT / PREDMETENJE
dvojni plesni večer
Na koncu leta nam festival Plesna Vesna in abonma Transferzala ponujata dvojni plesni večer, ki je sestavljen iz nagrajene koreografije madžarske koreografinje Rite Góbi ter performansa slovenskega koreografa Jana Rozmana.
-------------------------------------------
Rita Góbi: VOLITANT
30 min
Volitant – razširjeno mikrogibanje
Prehod med “me že ni več” in “nisem še tam” je stanje, ki ga v predstavi Volitant uprizarja avtorica in izvajalka Rita Góbi med tem, ko nas vodi v svet preobražanja. Oblikovalec zvoka, Dávid Szegő, je za zvočno pokrajino združil Morsejevo abecedo ter akustična in električna zvočna ozadja, ki služijo kot izhodišča za plesno uprizoritev. Predstava Volitant je prezentacija moči minimalizma v gledališču, v kateri zvočna pokrajina in solo plesna uprizoritev skupaj vodita do polne uprizoritvene izkušnje. Odlikuje jo z energijo nabita a hkrati senzibilna izvedba brez mašil in premorov, v nenehnem prehajanju iz ene v drugo pojavno obliko.
Predstava je v Budimpešti leta 2017 prejela nagrado Rudolf Lábán za najboljšo sodobno plesno predstavo v sezoni ter posebno nagrado na festivalu v Valenciji. Leta 2018 je bila na festivalu INFANT v Novem Sadu nagrajena za najboljšo izvedbo. Istega leta je bila uvrščena med najboljših dvajset predstav mednarodne plesne mreže Aerowaves.
»Volitant je z izvrstno oblikovanimi lučmi, ki so v dialogu z zvočno pokrajino kompozitorja Davida Szege, nenavadna igra med mehaničnim in naravnim. Góbi je istočasno človek in stroj, žival ali Nezemljan. Intenzivnost njene surove energije se ohranja tudi, ko svoj zastrašujoče lep solo počasi prelevi v pravi manifest kiborga.« – Evgeny Borisenko
»To je solo izjemne discipline, brez napake od začetka do konca, brez najmanjšega postanka. Je natančen in kompakten.« - Csaba Králl, kritik
»Težko je govoriti o predstavi Rite Góbi, ne da bi govorili o njej, ker sta Rita Góbi in njena predstava eno in isto.« - Márta Péter, plesna kritičarka
»Eksplozivni solo Rite Góbi je napolnjen s subtilnimi asociacijami: ni težko razbrati futuristično interpretacijo, na nek način znanstveno fantastično obdelavo Umirajočega laboda, v kateri pa je nežna in lirična zvočna kulisa nadomeščena z grobimi, ponavljajočimi se zvoki robotike.« - Tamás Halász, Színház
-------------------------------------------
Jan Rozman: PREDMETENJE
40 min
V svojem performansu se koreograf, performer in improvizator Jan Rozman sooči s stvarmi – s predmeti, ki ga obkrožajo, pa tudi z občutki in idejami, ki jih ti predmeti sprožajo. Predmetenje je visceralni odziv na svet stvari v katerem živimo. Je premeten in ljubi reči. Gledališki oder postane prostor stika med živo in neživo materijo; okolje, v katerem stvari lahko vzpostavljajo odnose, komunicirajo in soobstajajo – ter ob tem morda razkrijejo tudi svojo drugo plat.
Predstava gradi na vmesnih prostorih: med objektom in subjektom, med obstojem, spekulativnim obstojem in neobstojem, nedejavnostjo in delovanjem, nasičenostjo, umirjenostjo in praznino, svetlobo, mrakom in temo, med vsakodnevnim, skrivnostnim in poetičnim, kot tudi med posameznimi prisotnimi telesi.
Ustvarjalni proces temelji na uprizoritveni raziskavi materialnosti, ki jo je Jan začel med magistrskim študijem na MA SODA v okviru Inter-University Centre for Dance v Berlinu.
Konceptualno se performans naslanja na ideje, ki so jih razvili filozofi spekulativnega realizma oz. objektno orientirane ontologije (OOO) ter na njihovo razumevanje koncepta stvari. Slednje so razumljene kot neinstrumentalne entitete, ki lahko razkrijejo svoj poetični potencial in aktivirajo lastno koreografsko moč poleg in v odnosu do performerja na odru. Predmetenje izzove antropocentrično dojemanje stvarnosti z iskanjem alternativnih možnosti za sobivanje stvari v času preteče globalne ekološke katastrofe in prenasičenosti s predmeti, ki je del zahodnega življenjskega sloga.
»Rozman ne oživi samo predmetov na odru, kar je precej običajna teatrska strategija, ampak pokaže, kako je naše organsko telo pravzaprav množica avtonomnih predmetnosti, ki delujejo popolnoma neodvisno od naše volje.«
26.10.2018, Dnevnik, Koreografija predmetov, Pia Brezavšček
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90