Tim Acy
Tim Acy
Plesni performans
Hamburška koreografinja Antje Pfundtner, ki so jo kritiki poimenovali »plesna humoristka«, se z bistrim humorjem norčuje sama iz sebe ter spretno zabava občinstvo. Ljubiteljica paradoksov je po veliki mednarodni solo uspešnici »eigenSinn« ustvarila solo predstavo tem, da je »solo nemogoče ustvariti«.
»Kdo sem«? se plesalka vpraša na sredini svojega sola Tim Acy. »Kdo bi vedel?« si odgovarja, medtem ko zafrkljivo gleda po prostoru in ponavlja svojo gibalno sekvenco. »Se bom pa še bolj potrudila!« Antje Pfundtner je presenetljiva izjema na nemški sodobnoplesni sceni. Njen samoironični humor je vedno iskren in tudi s čudovitimi globokimi trenutki. Njena umetnost je natančna, vendar se nikoli ne jemlje preveč resno. Je verzirana v fizični komediji, a s spretno rabo jezika ji uspe še bolj zabavati svoje občinstvo, ki si ga že tako spretno ovija okrog mezinca.
Naslov Tim Acy je večpomenski. Lahko gre za ime alter ega, vsekakor pa je to besedna igra z besedo »intimacy« (intimnost). Oziroma, kot pravi sama Pfundtnerjeva, gre za »usklajevanje bližine in oddaljenosti«. Za delo te 33-letne koreografinje in izvrstne pesalke sta značilni vešča dramatizacija tako rekoč beckettovskega zanikanja pomena ter notranja pokrajina, ki spominja na dela Pine Bausch. Ne glede na to, kako vsakdanji so predmeti, ki jih kot "soigralce" nabere okrog sebe, pa njeno srečanje z njimi vsekakor ni vsakdanje, čeprav ga gre jemati skrajno resno. Tako kot njene zgodbe, ki so mnoge zelo osebne in ki gledalca pritegnejo v iskanje resnice.
Sedem let po uspešnici »eigenSinn«, ki ji je sledilo več skupinskih del in mednarodnih sodelovanj, se koreografinja na svoj očarljivo trmasti način zopet poigrava s pričakovanji občinstva. Pisalo, papir, kozarček s kremo, lasulja - predmeti, ki jih je skrbno shranila in ki se v njenem kozmosu hkrati privlačijo in odbijajo. Trije poljubi za steklenico vode, ki jo nato s truščem vrže na tla. Je natančna in vzame si čas.
Antje Pfundtner v jasno začrtani koreografiji riše lasten poetični svet, nam pripoveduje o življenju ter nas izziva v vprašanje: Kdo sem?
Iz kritik:
»Ko smo se ravno začeli zavedati, kdo bi avtorica lahko bila, nam zopet uide. Ostane pa nam gotovost o tem, da smo preživeli čudovit večer plesnega gledališča«. Die Welt
»Tim Acy je izjemen večer ganljivega, duhovitega in čutnega plesnega gledališča.« NRZ
Spletna stran avtorice: www.antjepfundtner.de
Predstava je v nemškem jeziku s slovenskimi nadnapisi
O avtorici:
Antje Pfundtner je študirala sodobni gledališki ples na amsterdamski šoli Amsterdamse Hoogeschool voor de Kunsten, med drugim pa je sodelovala z Michele Anne de Mey, Marcelom Evelinom, Tonyjem Verzichem, Davidom Hernandezem, Joachimom Schlömerjem in Felixom Ruckertom. Od leta 2001 živi in ustvarja v Hamburgu, kjer svoja dela predstavlja v gledališču Kampnagel ter poučuje na delavnicah, njena dela pa naročajo mednarodni producenti. S svojim solom eigenSinn (2003) je bila povabljena na Nemško plesno platformo leta 2004 in ga nato uspešno prikazovala po Evropi, Južni Ameriki in Aziji. Leta 2006 je skupaj s kitajsko skupino The Living Dance Studio iz Pekinga ustvarila koprodukcijo Outlanders. Njena preostala skupinska dela so še selbstinschuld (2005), inDeckung (2007) in RES(E)T (2008). Solo TIM ACY (2010) je ustvarila v sodelovanju z mednarodnim produkcijskim kolektivom “O” is Not AcCompany. Pfundtnerjeva poleg lastnih umetniških del ustvarja tudi koreografije za gledališče in glasbene produkcije, ter deluje kot mentorica v plesnih projektih mladih ustvarjalcev. Redno tudi poučuje na mednarodnih delavnicah in seminarjih.
"Koreografije Antje Pfundtner predstavljajo neke vrste magični realizem. Avtorica ima sposobnost za določanje drobnih obsesivnih in kompulzivnih trenj v vsakdanjem življenju, ki jih s pomočjo ironije preobrazi, da zaživijo lastno življenje. Toda ta psihologija jo zanima le toliko, v kolikor ji tlakuje pot v mite in pravljice, kjer dokazuje svojo sposobnost za ustvarjanje čudežnih preobrazb, melanholičnih obljub in grenkih prerokb.
Za Antje je iskanje identitete proces, ki vselej vključuje komunikacijo ali celo pogajanje. Sodelovanje je v sodobnem plesu sicer postalo priljubljen izraz, ki pa ne zajema bistvenega pri Pfundtnerjevi, saj tu ne zadostuje in je celo omejujoč. To, o čemer se avtorica pogaja, je namreč sama umetnost. Plesna umetnost na splošno in še posebej solo ter njegov narativni pristop ter napetost med individualno in vzajemno izkušnjo zgodovine se v najboljšem primeru izkažeta za potrditev življenja samega."
Irmela Kästner
"Ko sem se rodila, se sploh nisem mogla premikati." Ta stavek (iz predstave eigenSinn) vsebuje pomembne elemente moje umetnosti: govori o gibanju, namiguje na obstoj zgodbe oziroma bi lahko bil njen začetek. Opisuje problem oziroma defekt in je, nenazadnje, tudi avtobiografski."
Antje Pfundtner
"Ali v sodobnem plesu obstajajao natančen, srčen humor ali resnična samoironija? Da, v produkcijah Antje Pfundtner, še zlasti njenih solo predstavah. Temeljito samokritične refleksije njene umetniške zvrsti in njenih pravil se povezujejo z avtoričino vse prepričljivejšo odrsko in plesno prisotnostjo. Tim Acy, prvi solo Antje Pfundtner po uspehu prvenca eigenSinn, združuje njena temeljna umetniška vprašanja in koreografske pristope: povezovanje besedila in gibanja, analizo izbrane umetniške oblike, preizpraševanje o konstrukciji identitete v povezavi z (domnevno) avtobiografskimi narativnimi fragmenti. Vse to v vrhunsko zabavni in inteligentni uprizoritvi, ki je vselej korak pred svojim občinstvom."
Kerstin Evert
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90