EnKnapGroup s predstavo OTTETTO na Tanz im August
EnKnapGroup s predstavo OTTETTO na Tanz im August
Novice/20.8.2013 11:11
Edini stalni ansambel za sodobni ples pri nas, EnKnapGroup, bo predstavo koreografa Iztoka Kovača OTTETTO (8 nihajev za njegovo visokost) v produkciji EN-KNAP jutri in v četrtek 21. in 22. avgusta ob 19.30 uprizoril na berlinskem festivalu Tanz im August (v gledališču Hebbel am Ufer/HAU1).
Mednarodni festival Tanz im August (Ples v avgustu), ki letos praznuje 25-letnico obstoja, je poleg francoskega Montpellier Danse in dunajskega ImPulsTanz največji in najpomembnejši festival sodobnega plesa v Evropi. Festival predstavlja tako uveljavljene ustvarjalce mednarodnega plesnega prizorišča kot mlade avtorje, odprt pa je tudi za eksperimentalne koregrafije in nove formate. Tanz im August je lani na več berlinskih prizorišč privabil kar 17.000 obiskovalcev. Obe festivalski ponovitvi predstave OTTETTO sta že razprodani.
Berlinsko gostovanje predstave OTTETTO, ki jo je časnik Delo ob premieri v Španskih borcih oktobra lani označil za v razmerju med gibom in glasbo »najbolj temeljito in kompleksno predstavo« Iztoka Kovača doslej, nemški Kreisezeitung pa za »vizualno mojstrovino«, spada v okvir poletno-jesenske turneje skupine, ki traja od junija do novembra 2013. OTTETTO, ki poleg petih plesalcev EnKnapGroup vključuje osem glasbenikov ansambla Festine in dirigentko Živo Ploj Peršuh ter skupino vizualnih umetnikov Komposter in analizira Oktetu Igorja Stravinskega (1923), se v okviru turneje predstavlja tudi na drugih pomembnih plesnih festivalih in prizoriščih v Evropi.
Tanz im August 2013
Ob letošnji obletnici se organizatorji vračajo h koreninam festivala. Letošnji Tanz in Avgust bo tako znova prikazal koreografiji Early Works Trishe Brown in Bound Steva Paxtona, ki sta bili na festivalu uprizorjeni že ob njegovih začetkih. Iztok Kovač s skupino EnKnapGroup je naslednji koreograf, ki ga je kot nadarjenega mladega umetnika festival predstavil že v devetdesetih letih.
Fokus letošnjega festivala bodo tudi nove teme v sodobnem plesu s predstavami koreografov, kot so Faustin Linyekula iz Konga, Boyzie Cekwana iz Južne Afrike, Panaibra Canda iz Mozambika in Emanuel Gat iz Izraela. Njihova dela prikazujejo, da je ples danes postal bolj narativen in tudi bolj političen.
Tanz im August 2013 bo podčrtoval tudi povezavo med plesom in vizualno umetnostjo. Med drugim bo prikazal video instalacijo umetnika Davida Michaleka, ki plesalce upodablja v plesnih filmih z upočasnjenimi posnetki ter tri različice dela Tina Sehgala (Untitled) (2000).
OTTETTO (8 nihajev za njegovo visokost) - Turneja 2013
Po reprizi v Španskih borcih 10. oktobra, kjer ima EnKnapGroup svoj domicil, bo OTTETTO 20. oktobra prikazan tudi v Bratislavi na Slovaškem (gledališče Nova Scena) v okviru enega najpomembnejših plesnih festivalov izza »železne zavese«, Bratislava In Movement, ki letos poteka 17. leto.
Konec oktobra in v novembru bo sledila švicarska turneja v okviru festivala Culturescapes, ko bo OTTETTO prikazan v Bernu (Dampfzentrale, 1. november), Churu (gledališče Chur, 12. november) in Baslu (Kaserne, 14. novembra).
Konec januarja 2014 pa je že napovedano tudi gostovanje predstave v belgijskem Charleroiju, in sicer v valonskem koreografskem centru Charleroi Danses (Centre chorégraphique de la Fédération Wallonie-Bruxelles), ki je tako na nacionalni kot na mednardni ravni vodilna institucija za sodobno ustvarjanje (gledališče Les Écuries, 24. in 25. januar 2014).
Mednarodno premiero je predstava doživela novembra lani v nemškem Karlsruheju v okviru festivala Tempel Tanzfestival 2012, sredi aprila pa je gostovala tudi v nemškem Oldenburgu na festivalu 11. Internationale Tanztage, kjer je pred dvakrat razprodano dvorano 15. in 16. aprila doživela stoječe ovacije občinstva, tamkajšnji Kreisezeitung pa je je predstavo opisal kot »vizualno mojstrovino« in dodal: »Frenetično slavje je skromen opis tega, kar se je zgodilo na odru Kleines Haus. Veličasten večer.«
OTTETTO – program gostovanj 2013
21. in 22. avgust, Berlin, Nemčija (HAU1, Tanz im August)
20. oktober, Bratislava, Slovaška (Nova Scena, Bratislava In Movement)
1. november: Bern, Švica (Dampfzentrale, Festival Culturescapes)
12. november: Chur, Švica (Theater Chur, Festival Culturescapes)
14. in 15. november: Basel, Švica (Kaserne Basel, Festival Culturescapes)
24. in 25. januar 2014, Charleroi, Belgija (Les Écuries, Charleroi Danses)
OTTETTO – Pretekle uprizoritve
16. november 2012: Karlsruhe, Nemčija (ZKM, Tempel Tanzfestival 2012)
22. februar 2013: Ljubljana, Slovenija (Španski borci, Gibanica,)
12. marec 2013: Ljubljana, Slovenija (Cankarjev Dom, Kulturni bazar)
17. maj 2013: Ljubljana, Slovenija (Španski borci)
15. in 16. april 2013: Oldenburg, Nemčija (Kleines Haus, 11. Internationale Tanztage Oldenburg)
3. junij, Zagreb, Hrvaška (MSU-Gorgona, Tjedan suvremenog plesa)
Iz kritik
»Simfonija plesa, glasbe in igre v predstavi OTTETTO, ki jo je na festivalu Tanztage predstavila slovenska skupina EnKnapGroup, je od prvega giba do zadnjega akorda ... sveža in drzna ter s svojim hitrim tempom gledalca pogosto preseneti. Pet plesalcev EnKnapGroup in osem glasbenikov pod vodstvom dirigentke Živo Ploj Peršuh si je za svoj moto izbralo nič več in nič manj kot narediti nemogoče mogoče. Enako fascinantno je, kar je na odru pričaral koreograf Iztok Kovač: Oktet Igorja Stravinskega vsekakor ni kompozicija, ki bi se samodejno ponujala plesu. Toda v njegovih načelih kaosa in reda, ritma in melodije je skupina povsem domača in uspe ustvariti nove asociacije, ki občinstvo osupnejo. Predstava slavi lahkotnosti in natančnost izvedbe. Z močjo giba in neverjetno sinhronostjo kljub nenehnim spremembam smeri gibanja so plesalci EnKnapGroup dokazali, da sodijo v sam vrh mednarodnih skupin. Navdušili so prepričljivo izraznostjo, igrivostjo in vrhunskim tehničnim znanjem ter občinstvu predstavili vizualno mojstrovino. Frenetično slavje je skromen opis tega, kar se je zgodilo na odru Kleines Haus. Veličasten večer.«
/Kreisezeitung (Corinna Laubach), april 2013/
»Oziraje se na Kovačev razmislek o glasbi in njenem razmerju z gibom je to njegova doslej najbolj temeljita in kompleksna predstava. … Podobno kot je Stravinski morda naslavljal svoje predhodnike, kot se sedanjost lahko sporazumeva s preteklostjo in nemara Iztok Kovač naslavlja ne le ruskega komponista in glasbo nasploh, ampak tudi samega sebe s točke napetosti, na kateri se je njegovo dosedanje delo sprostilo in se s sledmi preteklosti spodvilo v uprizoritveni novum.«
Delo – kultura, 30. 10. 2012 (Mojca Kumerdej)