Gostovanje Compagnia Abbondanza/Bertoni v Španskih borcih

Gostovanje Compagnia Abbondanza/Bertoni v Španskih borcih
Novice/Napovedujemo/30.3.2025 14:25
Femina je minimalistični dnevnik o bistvu žensk, sestavljen iz neizprosnega zbiranja vseh tistih podrobnosti, ki nosijo polovico neba ... Koreografija Antonelle Bertoni pa nikoli ni nevtralna, tudi ko postane ledena: za tem razvrščanjem gest, za tem robotskim videzom gimnastičark iz Iztrebljevalca je čutiti nerazrešljiv nemir. —Rosella Battisti, Rumor(s)cena
Močan vtis, ki ga je Femina pustila na lanski platformi NID – New Italian Dance Platform – v Vicenzi, znova potrjuje Compagnio Abbondanza / Bertoni v vlogi ene najvidnejših zasedb italijanskega sodobnega plesa. Zavod En–Knap in Kino Šiška gostita plesno skupino, ki od leta 1989 oblikuje italijansko plesno sceno, kaleč identiteto, ki je visoko plodovita in ob tem ostaja edinstvena: njen plesni jezik je globoko ukoreninjen, a vedno v gibanju.
Srečanje dveh mislecev in dveh teles – Michele Abbondanza in Antonella Bertoni – je spodbudilo zanimivo kariero: od šole Alwina Nikolaisa v New Yorku do poetične improvizacije Carolyn Carlson, od študija pri Dominiqueu Dupuyju v Franciji do tihe discipline zena. Compagnia Abbondanza / Bertoni je zasedba, ki ne samo nastopa, temveč poučuje, raziskuje in oblikuje obzorje plesnega. Njeno delo ne pomirja, temveč vznemirja, ne ponuja odgovorov, temveč sprašuje. Ne objema in ne izključuje, temveč premika, izmika, odriva, razkriva. Od leta 2005 ima zasedba rezidenco v Teatro alla Cartiera v Roveretu.
Femina (2023) je drugo poglavje triletnega projekta Io è un altro (Jaz je nekdo drug), ki se je namenil prevesti žensko obliko, njeno težo, njeno mnogoterost in njeno protislovje v gibanje. Finalistka nagrade Ubu 2023 za najboljšo plesno predstavo in cenjena stalnica na evropskih odrih, Femina nadaljuje neomajno avtorsko raziskovanje identitete, njenih prelomov in njenih fluidnosti.
Vstopnice: mojekarte.si
Gostovanje plesne predstave v Ljubljani omogoča En–Knap v sodelovanju s Kinom Šiška in podoporo Italijanskega inštituta za kulturo v Sloveniji.
Občutek, ki lebdi med občinstvom, je, kot da opazujemo segment nečesa, kar se odvija, kar se mora odvijati s strogim koreografskim inženiringom, ne glede na nas, celo (in vselej) v naši odsotnosti, ne da bi nam kdaj ponudilo olajšanje in katarzo človeškega. —Ilaria Rossini, Teatro e Critica
Vidimo ženske, ki šepetajo s svojimi telesi, sprašujejo, vzklikajo ... v medsebojnem iskanju in preiskovanju izvajalk ostaja nekaj radostno skrivnostnega, neizrekljivega, pripravljenega sprožiti prave kratke stike ...—Pier Paolo Chini, Modulazioni Temporali